Amarantuski

Amarantus wspomaga mózg i cały układ nerwowy, ponieważ zawiera mnóstwo drogocennych substancji. Urozmaicając dietę swojego dziecka o ten składnik sprawisz, że otrzyma sporą dawkę żelaza, magnezu, potasu, fosforu, wapnia, miedzi, selenu i cynku, a także pokaźne ilości witamin z grupy B , plus witaminy E, K, C i A. Amarantus dostarczy mu również nienasyconych kwasów tłuszczowych. Przyznaj, że to pokaźna dawka mocy 😉

A więc, jak wykorzystać amarantus w kuchni? Na początek spróbuj tych bardzo prostych, ale jakże smacznych ciasteczek. Amarantuski są hitem w naszym domu. Dzieciaki lubią same je przygotowywać, bo to faktycznie dziecinnie łatwe. Wystarczą dwa składniki, miska i łyżka. Łap przepis!

SKŁADNIKI
2 średnie banany
2 niepełne szklanki ekspandowanego amarantusa (poppingu)

AMARANTUSKI – PRZYGOTOWANIE

1. Nastaw piekarnik na 170 stopni z termoobiegiem.

2. Zanim piekarnik się nagrzeje zdążysz zblendować banany, ewentualnie rozgnieć je widelcem.

3. Do bananów dodaj popping z amarantusa i wymieszaj.

4. Blachę wyłóż papierem.

5. Zwilż ręce wodą, nabieraj masę i formuj niewielkie kulki.

6. Kulki wykładaj na blachę i delikatnie rozpłaszczaj.

7. Amarantuski piecz około 15 minut do zrumienienia brzegów.

Możecie poczekać aż amarantuski wystygną, ale na ciepło też smakują wyśmienicie. Dla urozmaicenia możesz dodać surowe maliny czy borówki albo cały mix ulubionych owoców 😉

Smacznego!

Przeczytaj więcej